open-dag-opvolgpagina-e-brochure-aanvragen2volgpagina-inschrijfformulier2

Luxury Brand Management

Heb jij een internationale mindset, een specifieke interesse voor het werken in de detailhandel van luxe goederen (auto’s, mode & accessoires en horloges & sieraden) en een interesse voor het verwerven van expertise in leiding geven, ondernemen en marketing in de luxury goods industrie?

Ben je een sales georiënteerde student met als doel een internationale carrière in de distributie van luxe goederen en/of het opzetten van een bedrijf in de luxury goods industrie?

Dan is de opleiding Luxury Brand Management echt iets voor jou!

Je latere werkveld
De luxe-industrie is in de afgelopen 10 jaar in omvang verdubbeld, mede als gevolg van een toenemende wereldwijde aanwezigheid van luxe merken. Traditioneel wordt de sector in verband gebracht met Europa en in het bijzonder Frankrijk, maar de luxe merken breiden zich ook uit naar de markten van de zich snel ontwikkelende BRICS-economieën.

Azië in het algemeen, en China in het bijzonder, wordt nu erkend als de grootste potentiële markt voor luxe goederen. Recente verkoopcijfers van luxe merken tonen duidelijk het potentieel aan van de Aziatische markt. Vanwege de groeipotentie van de BRICS-landen (Brazilië, Rusland, India, China, Zuid-Afrika) zijn luxe merken zich hier nadrukkelijk op gaan richten. Deze groeipotentie geeft een duidelijke indicatie van de goede vooruitzichten voor de luxury goods industrie.

Het managen binnen bedrijven die actief zijn in de luxe-industrie vereist bijzondere en gespecialiseerde vaardigheden en kennis van de managers. Deze vaardigheden en kennis worden in de meeste gevallen niet gedekt door de traditionele algemene handels- en management opleidingen. Luxe merken hebben dringend behoefte een nieuw type (middle-) manager, die in staat is zowel het bedrijfsmatige beheer, de innovatie en de creatieve processen te integreren. Het doel van het programma is ervoor te zorgen dat de deelnemers een globale visie van de luxe sector ontwikkelen, naast een aantal stevige marketing en leidinggevende vaardigheden en het vermogen om te gaan met innovatie en creativiteit.

Je vakkenpakket
Vakken die o.a. aan bod komen zijn:

•          Brandmanagement
•          Exportmarketing
•          Innovatiemanagement
•          Engels
•          Ondernemerschap
•          Commerciële vaardigheden

Opleidingsduur twee jaar, drie of één jaar
Uitstroom Manager Retail, niveau 4, crebo 25162*
Werkterrein (internationale) handel, retail, brandmanagement
Beroepen brandmanager, ondernemer, filiaalmanager
Vervolgopleidingen Hbo Small Business en Hbo International Business & Management
    * De opleiding is in aanvraag. Definitief inschrijven kan pas na goedkeuring van de aanvraag

Partners
EuroPort Business School werkt voor deze opleiding nauw samen met professionals uit verschillende vakgebieden binnen de Luxury Brands. Graag vertellen wij u meer over onze partners:

Dennis Martens
Eigenaar Schaap en Citroen

Schaap en Citroen is een juweliershuis met een rijke historie die teruggaat tot 1888. Inmiddels heeft Schaap en Citroen met 9 vestigingen in de grote steden een landelijke dekking verkregen en richt zich op de toekomst zonder traditionele waarden uit het oog te verliezen. De onlangs geopende flagship store in P.C.Hooftstraat 49-51 en de Rolex / Patek Philippe boutique in P.C. Hooftstraat 40 zijn hier een goed voorbeeld van.

www.schaapcitroen.nl

Lysander Oerlemans
General Manager LVMH Fragrance Brands, Düsseldorf, Germany

De kracht van LVMH – de wereldwijde marktleider in luxe met meer dan zestig prestigieuze merken – schuilt in de vrijheid van het creatieve proces, gecombineerd met een sterke commerciële strategie. Lysander Oerlemans heeft een brede kennis van de commerciële, financiële, logistieke en HR-aspecten van de consumentenindustrie. Hij is een mensenmanager met overtuigende communicatievaardigheden en een onstilbare honger naar een commercieel succes.

“Commercie verschaft de ruimte voor creativiteit in plaats van haar in te perken. Het besef dat deze twee werelden elkaar kunnen stimuleren en versterken is de kracht van de groep en ik zie juist hierin de aansluiting met de nieuwe opleiding van EuroPort Business School en Sonsbeek School of Management. Een plek waar innovatieve geesten elkaar treffen, waar gecreëerd wordt, maar waar ook het ‘vermarkten’ van creaties aandacht krijgt.”

www.lvmh.com

Sebastiaan Kramer
managing-director Sjaak Hullekes

In zijn collecties speelt Sjaak Hullekes met de klassieke mannen garderobe. Geïnspireerd door het gedrag van de mens in de moderne tijd en beïnvloed door nostalgische gevoelens. De kleding van Sjaak Hullekes wordt ontwerpen vanuit vakmanschap en heeft tegelijkertijd een verfijnd gevoel voor stijl.

www.sjaakhullekes.com

Bob Bron
Moët Hennessy

Moët Hennessy is onderdeel van LVMH – Louis Vuitton Moët Hennessy. LVMH is wereldwijd het grootste concern in luxury goods met een portfolio van meer dan 60 luxe merken. Bob Bron is Managing Director van Moët Hennessy Nederland en is Ambassadeur van Sonsbeek School of Management / EuroPort Business School.

www.moethennessy.nl


Bekijk het uitgebreide studieprogramma