open-dag-opvolgpagina-e-brochure-aanvragen2volgpagina-inschrijfformulier2

Hbo Contentmarketing & Cross Media

Hbo Contentmarketing & Cross Media

Content is king en content marketing wordt daarom steeds belangrijker. Maar hoe bereik je je doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap? Aan welke content heeft je doelgroep behoefte? En welke kanalen gebruiken zij?

De opleiding Hbo Content Marketing & Cross Media leert je hoe je een goede crossmediale contentstrategie ontwikkelt en implementeert. Het doel is om seamless customer experience te creëren door de beoogde doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap via het juiste kanaal te bereiken. Belangrijk hierbij is een crossmedia aanpak waarbij verschillende media zowel online als offline elkaar versterken.

Hoe bepaal je nu welke data relevant of aantrekkelijk is? Via welk platform biedt je content aan en wat is het meest geschikte moment? Data-analyse geeft het antwoord op deze, en meer vragen.

Doel en inhoud
De opleiding gaat in op alle aspecten van contentmarketing. Van het opstellen van een strategie tot en met de tools die nodig zijn voor de uitvoering hiervan. Na afronding ben je in staat om een effectieve contentmarketingstrategie op te stellen die perfect aansluit op de behoefte van de doelgroep. Het resultaat? Een optimaal bereik en een maximaal effect! De basis voor een goede contentmarketing vormt data verzamelen, analyseren en vertalen naar inzichten.

Onderwerpen van de opleiding Hbo contentmarketing & cross media:

- de omnichannel benadering;
- contentplanning;
- contentagenda;
- content en vindbaarheid;
- content en communities;
- videomarketing;
- contentmarketingstrategie
- soorten content;
- nieuwswaarde, kwaliteit en deelbaarheid van content;
- het produceren, distribueren en promoten van content;
- contentmarketing en marketing- en communicatiedoelstellingen;
- effectiviteit contentmarketing (meten);
- data analyse en marketingcommunicatie;
- relevante metrics;
- dataverzameling;
- data-analysemethoden

Aanvangsdatum, projectperiode, studieduur en studiebelasting
De studieduur van deze opleiding bedraagt 2 maanden verdeelt over 6 dagdelen, een intakegesprek en een praktijkexamen. De studiebelasting van deze opleiding/training bedraagt 60 sbu

Studierichting en niveau
De opleiding is bestemd voor iedere (toekomstige) marketing- en communicatieprofessional die een optimale contentmarketingstrategie wil kunnen ontwikkelen op basis van uit data verkregen inzichten. Zo is de opleiding bijvoorbeeld interessant voor marketeers, product managers, new business managers, marketingmanagers, contentmanagers en andere communicatiespecialisten die zich bezig houden met content.

Voor toelating tot de opleiding Hbo Contentmarketing & cross media is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is MBO-/HAVO-niveau gewenst.

Vormen van persoonlijke begeleiding en ondersteuning
Voorafgaand aan deze opleiding vindt een persoonlijke intake plaats. Hierbij worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht.

De opleiding wordt zowel klassikaal als in een virtual classroom aangeboden. Je kunt dus tijdens de les direct vragen stellen aan de docenten en/of trainers, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten.

De oefeningen en praktische opdrachten worden op individueel niveau scherp geanalyseerd. In een veilige omgeving is de feedback grensverleggend. Ook de deelnemers geven elkaar feedback. Het interactieve, uitdagende karakter en het gebruik van de praktijkgerichte opdrachten maken deze opleiding/training voor u leerzaam en waardevol.

De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen. De docent/trainer geeft feedback op en beoordeeld de praktijkopdracht.

Resultaten voor de deelnemer
Na afronding ben je in staat om een effectieve contentmarketingstrategie op te stellen die perfect aansluit op de behoefte van de doelgroep. Het resultaat? Een optimaal bereik en een maximaal effect!

Toetsmomenten
De opleiding wordt afgesloten met een praktijkexamen.

Bewijs van afronding
Na succesvolle afronding van het praktijkexamen ontvang je het instituutsdiploma ‘Hbo Contentmarketing & Cross media’.

Kosten: € 1.299,--